Concerten in Museum Speelklok

Vrijdag 4 december

TICKETS

‘Een borrelende avond vol avontuurlijke muziek’

Op vrijdag 4 december verzorgt het Utrechtse collectief GIST de eerste avond van een acht-delige concertserie in Museum Speelklok. GIST biedt een podium aan zowel gerenommeerde als jonge musici met een voorliefde om buiten muzikale grenzen te treden. En waar kan dat beter dan in de speelse omgeving van Museum Speelklok? Twee acts in twee zalen, omringd door een hele hoop machines: GIST laat zien dat het muzikaal borrelt in Utrecht.

Van inspiratie uit Rock ‘n Roll tot dromerige klanklandschappen: deze GIST avond brengt een flink contrast in programmering!

Ruben Drenth Trio – Rocks off!

Het jonge trompettalent Ruben Drenth heeft met drummer Mees Siderius en bassist Jeroen den Daas een powertrio gevormd, waarin hij jazzimprovisatie verbindt met een liefde voor de Rolling Stones. In het fonkelnieuwe programma ‘Rocks off’ buigen ze de stomende riffs en three chord wonders van Jagger/Richards om naar spannende improvisaties, steeds vanuit een oprechte rock ’n roll attitude.

Duo Roosmarijn Tuenter/Prashant Samlal

De creatieve altvioliste en vocaliste Roosmarijn Tuenter ontmoet voor het eerst op het podium gitaarvirtuoos Prashant Samlal. Roosmarijn is een uitzonderlijke singer-songwriter die, gewapend met haar altviool, loop-station en intrigerende stem het gevoel van tijd en ruimte kan veranderen. Met gitarist Prashant Samlal deelt ze een liefde voor dromerige, doch complexe melodieën en ritmes die je direct meenemen naar kleurrijke landschappen en een andere werkelijkheid. 

Ruben Drenth (trompet), Jeroen den Daas (bas), Mees Siderius (drums)

Roosmarijn Tuenter (vocalen, altviool, loopstation), Prashant Samlal (gitaar)

Entr’acts m.m.v. Steven Kamperman, Mark Lotz, Ad Colen

Dit dubbele GIST-concert is mogelijk gemaakt door de Cultuurmakerssubsidie van het Prins Bernhard Fonds, ter ondersteuning van musici in Corona-tijd. In september organiseerde GIST al een eerste avond in Museum Speelklok, “A truly wonderful ‘groundbreaking festival”, aldus recensente Mathilde Löffler.

Roosmarijn Tuenter